onsdag 25 mars 2015

ZEBRARANDIGT I KÖKET

(Klickbar bild.)
Ibland måste man bara få vara lite knäpp.
Jag har alla knivar jag behöver. Plus några till. Men när jag igår fick syn på denna svart-vita, zebrarandiga modell så drabbades jag av ett våldsamt ha-begär.
Vänner och bekanta brukar retas med mig för att att jag alltid faller för det som är svart - och även svart och vitt tillsammans.
Mitt kök är i svart och vitt. Alltså blir kniven en perfekt inredningsdetalj. Hm...
Och 59 SEK för 30,5 cm kniv var ju ett mycket överkomligt pris. Naturligtvis inte bästa kvalitet men det står jag ut med. Och antagligen kommer zebraränderna att nötas bort men det får jag ta i så fall.
Dessutom tål den inte att maskindiskas.
Men eftersom det är jag som är den enda diskmaskinen i det här hushållet så är det inget problem.
Mest ska ju ändå kniven bara vara väldigt snygg och just det klarar den galant!
Förresten, enligt texten på kartongen den låg i så ska den vara särskilt bra att skära frukt och grönsaker med. Hålen i bladet gör att bananskivorna eller morotsslantarna inte fastnar.
Bara en så´n sak!

2 kommentarer:

  1. Passar perfekt hos dig. Läste just att det är mycket nyttigare att handdiska än att diska i maskin. Den handdiskade koppen blir inte lika ren som den maskindiskade och det är bara bra att vi vänjer oss med lite snusk. Det blir mindre allergier på det sättet.

    SvaraRadera
  2. Gunnel: Ja, jag är ju "lite" svart/vit-beroende. Som du kanske har märkt... ;)
    I diskmaskiner använder man ju mycket varmare vatten och starkare diskmedel än handdiskaren gör - disken blir alltså desinficerad. Inte bra för det ömtåliga människosläktet.

    SvaraRadera