söndag 6 november 2016

HULKEN OCH BOSS

Hulken och Boss i jobbläge.

För flera år sedan köpte jag ett par magneter som var som en slags "krok", "Hulken" hette de, men på den tiden hade vi inte presenterat oss själva med namn.
Således visste jag inte då att magneten i fråga kallades Hulken.

Nåväl, jag blev snabbt god vän med Hulken som snällt hjälper till när jag behöver något att hänga saker på, det kan vara pannlapparna vid spisen eller saxen på badrumsskåpet. Eller bara en riktigt kraftig magnet att sätta fast minneslappar eller andra nödvändigheter med.
Varhelst det finns en metallyta som Hulken fäster vid så är hängandet fixat.

Nu har jag (på nätet) inhandlat fler Hulkar men också några exemplar av storebrorsan "Boss".
Jag måste säga att det är ett väldigt användbart, tjänstvilligt och starkt "brödrapar".

Sedan man bytte lägenhetsdörrar här så är det numera väldigt enkelt att sätta upp en Välkommen-skylt eller annat eftersom dessa dörrar är belagda med metall på ut- och insida.
Bara att klistra fast vanliga platta magneter på skylten så sitter den uppe och är dessutom lätt att flytta och/eller byta efter årstid.
Jag gillar att ha något som lyser upp den lite trista dörren och har egenhändigt målade skyltar med bl.a. Glad vår, sommar, höst och vinter.
Och givetvis Glad påsk och God helg.

Jag kom också på att med en Boss (eller Hulken) högst upp på insidan av ytterdörren (bra så ingen nallar den) så kan jag även pryda utsidan med en krans eller annan dekoration. Jag knyter ett band/snöre i kransen, gör en ögla i den andra änden (lagom långt från kransen) och lägger sedan bandet över dörren och hakar fast öglan i Boss/Hulken. Sedan placerar jag skylten över bandet så hålls dekorationen snyggare på plats mot dörren.
Med Hulken eller Boss på insidan är det förstås också enkelt att hänga något där.
Lätt som en plätt.

Jag kan varmt rekommendera både Hulken och Boss om ni har behov av starka upphängnings- eller fästlösningar på metall.
Googla på magnet Hulken eller magnet Boss så får ni tips om försäljningsställen.
Min senaste skylt ... som numera sitter på grannens dörr.

5 kommentarer:

  1. Hihi härliga namn .....&
    Så vacker snöfall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mycket passande namn. Det är starka killar.
      Jag gillar snöfall ... på bloggen. ;)

      Radera
  2. Så påhittig du är. Bra idé att ha lite olika skyltar att välja på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa vecka är det dags för "julskyltning". God Helg-skylt, julig dörrkrans på, och "paketinslagning" av, ytterdörren. (Ska visa bilder sedan.)

      Radera
  3. Praktiska magneter!

    SvaraRadera