lördag 20 april 2024

VACKERT ELDFAT

Det här eldfatet i cortenstål tycker jag är så snyggt!
Om jag hade en trädgård skulle jag genast inhandla det och placera det på en lämplig plats.
Sedan var det bara att mysa vid elden och beundra fatets vackra form.
Tyvärr går det inte att använda på en balkong. (Snyft, snyft.)
Alltså får jag nöja mig med att titta på bilder av skönheten.
Jag kan inte förklara varför jag tycker det är så snyggt, så fulländat. Och ändå så enkelt.
Kanske är det just enkelheten som tilltalar mig.
Cortenstål rostar vackert.

Klicka länken nedan och läs på Wikipedia om cortenstålet och dess egenskaper.

2 kommentarer:

  1. Det är ganska vanligt att man bara får nöja sig med bilder. Men i villan på landet med en stor trädgård är eldfatet ett måste.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är så kan man ju även ha glädje av ett foto. Jag sparar ofta bilder på sådant jag gillar.
      Det vackra eldfatet kunde väl tillverkas i en liten modell, t.ex. för 2-3 värmeljus. Eller bara som en fin skål.

      Radera