söndag 6 februari 2011

SYPUFFEN

Bästa väninnan med make ska sälja huset (många kvadratmeter) och flytta till lägenhet (betydligt färre kvadratmeter). Så nu råder en febril aktivitet hos paret för att minska antalet ägodelar.
- En av de prylar som inte skulle få följa med till nya hemmet var denna sypuff som väninnan en gång köpt i en second hand-affär. Snabbt bestämde jag mig för att köpa den av henne och nu har den alltså flyttat in hos mig.

Så småningom ska den få nytt tyg och då önskar jag att jag hade samma rutin och skicklighet att klä om möbler som Randiga Tråden. Kolla runt i den bloggen och njut av fantastisk färgglädje, härliga tyger, uppsnofsade möbler, m m. Man blir glad!

5 kommentarer:

  1. Vilka snygga ben den har. Jag brukar också titta på Randiga Trådens blogg och jag är imponerad av hennes färgstarka grejor. Det är så snyggt.

    SvaraRadera
  2. Tack Anita och Gunnel ni är för rara. En sådan pall har jag klätt om de är så fina. Perfekt att ha som syskrin. Brittmari

    SvaraRadera
  3. Gunnel: Lade du inte märke till de snygga benen när puffen var i din ägo?
    Randiga Tråden/Brittmari: Gunnel och jag är inte det minsta rara, vi är bara sanningsenliga! :o)

    SvaraRadera
  4. Jo, men nog är vi väl lite rara också.

    SvaraRadera
  5. Gunnel: Okay då, lite rara är vi. Kanske.

    SvaraRadera