måndag 29 augusti 2011

VATTENPLASK

Det är något speciellt med vatten - gärna rinnande, droppande, plaskande vatten. (Inte bara regn!)
Jag skulle vilja ha ett balkongplask, i form av en liten fontän. Under några somrar har jag letat ett "plask" i lämplig storlek, men inte hittat något.
För en tid sedan var jag in på trädgårdsbutiken VÄXTRIKET. Där rann och plaskade det så man nästan önskade sig hörselproppar.

Klickbara bilder!
Först några små fontäner. I pris från några hundra och uppåt.
(Till nästa sommar kanske det blir det tredje från vänster, nedre raden. Det med krukorna/urnorna. Det hade ett mycket behagligt plaskljud.)

Här ett lite större plask, pris 4 995 SEK.

Nu börjar det likna något - kanske Storforsen i miniatyr. Pris 13 995 SEK. Njae, i största och dyraste laget.

Men, jag har sparat det bästa till sist, ett flera meter högt vattenfall, (ett mini-Niagara) som man kunde få till det nätta priset av 29 900 SEK.
Det skulle fylla en stor del av balkongen och tömma en stor del av bankkontot.
Men, åh, så läckert det var! Här kunde man tala om rinnande, plaskande vatten. Nästan öronbedövande. Men... LÄCKERT!
Hade jag en trädgård skulle det nästan vara ett måste.
Är det någon som har ett "vattenplask" i trädgården?
Lyckliga ni!

2 kommentarer:

  1. Jag har tyvärr aldrig haft ett vattenplask i min trädgård. Har fått nöja mig med vattenpussarna som som blev pga asfaltens ojämnhet.

    SvaraRadera
  2. Bag-Britta: Men nu har du väl desto mer vatten utanför fönstren?

    SvaraRadera