torsdag 9 augusti 2012

BADRUMSRADION

I flera år har jag haft en liten radio i badrummet. Allt man gör i detta lilla utrymme blir roligare till musik - eller trevligt prat. Allt ifrån P4 Extra, Karlavagnen, Svensktoppen, Melodikrysset till nyheter(?) och väderleksrapporter(?) lyser upp de nödvändiga, dagliga bestyren.
När min lilla skruttiga badrumsradio från 1970-talet gav upp så var det bara att köpa en ny apparat. Av en händelse fick jag syn på den lilla vita lådan här ovan  och tyckte att den skulle bli en bra ersättare. Priset, en krona under hundralappen, var överkomligt.

Jag var lite fundersam om ljudet skulle vara skrälligt, små högtalare ger inte alltid så bra ljud, men den låter riktigt bra. Visserligen har jag inte testat att dra upp volymen till max, men det behövs ju inte.
Nu kan tandborstningen fortsätta till musik.
Undrar vilken takt som är bäst?
Radions mått i cm: H=15,5; B=9,5; D=10,5

2 kommentarer:

  1. Musik till tandborstningen. Det har jag aldrig tänkt på.

    SvaraRadera
  2. Isidor: Inte? Konstigt, allt blir ju lättare med musik!

    SvaraRadera