tisdag 28 augusti 2012

VOFF! VILL DU LEKA?

Som jag berättat otaliga gånger så är jag en riktig hundvän. Tidigare har jag haft flera pälsklädda raringar, men numera är det tyvärr inte möjligt för mig att ha en fyrbent vän. Något jag verkligen saknar.
Hur som helst, i brist på levande vovvar kan man ju i alla fall ha en i svart porslin och som kommer från Guldkroken.
"Voff, voff, jag har en boll! Vill du leka?"
 Sötnosen har varit min i bortåt 30-40 år. Jag råkade se den i en butik och föll för dess charm, men jag tror inte att köpte den genast. Jag väntade nog en tid men jag kunde inte glömma den fina, svarta vovven med det glittrande halsbandet.
 "Så här blank och fin borde jag alltid vara. Men ibland glömmer matte att dammtorka..."
"Visst är jag bland det snyggaste du sett?"

Voff till nästa gång!

4 kommentarer:

  1. En lydig och klok hund helt i min smak.

    SvaraRadera
  2. Helmer: Eftersom du (ha, ha, jag vet vem du är!) inte är hundtokig som jag så förstår jag att denna vovve är i din smak.

    SvaraRadera
  3. Den fina välputsade vovven tilltalar även mig.

    SvaraRadera
  4. Gunnel: Med tanke på att du och Helmer står varandra mycket nära så är jag inte det minsta förvånad. ;o)

    SvaraRadera