måndag 11 oktober 2010

FLER BURKAR

I flera år har jag samlat på plåtburkar och jag skulle tro att samlingen har passerat hundra. Nu har jag (nästan) bestämt att det inte ska bli fler. Jag lovar inte säkert. Rätt vad det är så hittar jag någon extra fin och då...
-
Onytt och nött plåtskrin från Dalarnes Karamellfabrik, Rättvik.
-
Plåtburk "Kärnkaffe - kaffet med arom".
-
Plåtburk märkt "Container - Made in England - Baret Ware - Art Grace". Ovanlig dekor.
-
Locket till burken ovan.
-
Omärkt plåtburk, (man kan väl anta från England!), kanske inte så originell, men den passar bra i mitt vit-grå-svarta badrum, där den är idealisk att ha tvättmedel i.
-
Det var allt för i dag/natt.

1 kommentar:

  1. Även jag gillar plåtburkar. Snygga och praktiska saker som man aldrig får för många av.

    SvaraRadera