söndag 3 oktober 2010

PÅ BURK

Burkar är bra till mycket, men jag inser att jag inte behöver alla som trängs i mina skåp och hyllor. Hur som helst... här är en omtyckt trio.
-
SEA Glasbruk, Kosta, Sweden.
Jag tycker om glas och jag tycker om svart & vitt. Alltså är detta en burk för mig. Jag tror att jag köpte den i slutet på 1960-talet, men det kan ha varit på tidiga 70-talet.
(Jag önskar att korklocket vore lite större, det borde sticka upp mer över burkkanten så man fick bättre grepp.)
-
Johansfors, Sweden (årtal okänt).
Köpt på loppis (40 kr) för ett par år sedan.
(Det här locket ger bra grepp.)
-
Teburk - Arabia.
Denna burk köpte jag på 1970-talet eftersom den tilltalade mig och passade i mitt svart-vita kök. Tyvärr minns jag inte vad den kostade för snart 40 år sedan, men inte var det 300 kr. Det priset såg jag nyligen på nätet.
Nog är det lite kul när ens saker stigit i värde.

6 kommentarer:

  1. Tomma burkar bör fyllas med något gott.

    SvaraRadera
  2. Du kände tidigt vad som skulle komma när du satsade på dina glasburkar:) Fina är de!

    SvaraRadera
  3. Gunnel: Ibland är de fyllda med något gott. Cinna: Ibland lyckas man med inköpen. :o)

    SvaraRadera
  4. Åh, älskar fina burkar! Och gargamel-flaskor med goda oljor!

    SvaraRadera
  5. Jättefina glasburkar! Tack för att du skrev kommentar hos mig, då hittade jag till dig!

    SvaraRadera
  6. Marie: Tack själv! Välkommen igen! :o)

    SvaraRadera