söndag 17 april 2011

BROSCHER - ART DECO

Som jag skrev på Snaquesaligt igår så var väninnan och jag och strosade runt i staden under fredagen. Mitt enda inköp blev tre snygga Art Déco-broscher. Eftersom jag inte kunde bestämma mig för vilken jag skulle ta, så blev det alla tre. Dessutom fick jag en fantastisk "mängdrabatt". 

Stilen Art Déco, mest populär under 1920- och 1930-talen, men som nu börjar bli inne igen. Mer och mer har jag börjat tycka om de fina geometriska formerna och mönstren. På de senaste årens bokreor har jag fyndat flera vackra böcker om Art Déco.  

Mina nya broscher.

Bok (från CDON) om Art Déco-smycken.
(Inte mitt mest lyckade foto.)

 I morgon börjar påskveckan, vilket betyder kort arbetsvecka eller t.o.m. ledighet för många.
God söndagskväll!

2 kommentarer:

  1. Kom ihåg att smycken är till för att användas.

    SvaraRadera
  2. Men Gunnel, man kan också ha dem för att ta fram och titta på.

    SvaraRadera