måndag 25 april 2011

UPP-OCH-NER

Påsken är (nästan) slut. Jag hoppas att den var till belåtenhet - en skön föraning om semester och sommarlov. Men nu lämnar vi den och går över till vardagens pyssel och pinaler.

För några år sedan sökte jag en liten hylla till köket och efter långt letande hittade jag denna på Röda Korset, Kupan. Den var precis lagom i storlek, allting stämde, höjd, bredd och djup. Och även priset, 50 kr. 

Egentligen var den en mellandel till en stor bokhylla/förvaringsmöbel och hade blivit lämnad ensam kvar när de omgivande sektionerna sålts. Jag såg genast hyllans potential. Om jag bara vände den upp-och-ner!

Efter att jag slipat av och målat undersidan blev den en snygg ovansida. Kanten/sargen uppe blev ett fint stopp nere för att hindra skärbrädorna att glida iväg ut på golvet. De två små skjutdörrarna som varit i nederkant på den ursprungliga mellandelen hamnade nu i överkant, lätt åtkomliga.

Denna lilla möbel blev ett mycket användbart loppisfynd. Hm... ibland kan man få riktigt fiffiga idéer... 

2 kommentarer: