tisdag 21 september 2010

MINIMALT VATTENPLASK

Det är något speciellt med vatten. Jag önskar att jag kunde se om så bara en liten, liten glimt av vatten utanför mina fönster. Jo, det händer förstås ibland - när det regnar. Men det vore härligt att titta ut över havet (allra helst!), eller en sjö, en älv, eller åtminstone en pytteliten porlande bäck.
-
På min blogglista finns Miras Mirakel och har ni inte tittat in på den bloggen tidigare så är det dags att göra det nu. Underbara foton, spännande vyer och intressanta texter.
-
Tydligen har Mira och jag samma längtan till vatten och dess ljud. Och i brist på rullande vågor, forsande/porlande älvar/bäckar och annat allmänt drippedidropp så fick det bli ett litet "plask" för bordet. Jag lovade Mira att visa mitt loppisfynd, pris 20 kronor. Så här ser det ut.
-
Minimalt! B+D=12 cm, H=16 cm.
-
Här försöker 2 dl vatten plaska...
-
... som Fontana di Trevi. Dock utan att lyckas.
-
God eftermiddag!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker den var söt, jag. Tänk vad denna vår längtan efter vattenplask kan åstadkomma! :)

    SvaraRadera
  2. I kväll har verkligen vatten öst ner från himlen och eftersom jag inte har något vattenplask hemma så får jag väl nöja mig med regndroppar.

    SvaraRadera
  3. Det där var inte mycket till plask. Toalettspolning brusar och plaskar mycket mer, men trist förstås att sitta där hela tiden.

    SvaraRadera