onsdag 25 augusti 2010

HÖGT PÅ ÖNSKELISTAN

Även om jag redan har allt porslin jag behöver (och mer därtill) så kan jag ändå fortfarande "bli kär" i vackra koppar, tallrikar, kannor, skålar, o s v. En servis som genast hamnade högt upp på min önskelista heter "Jardiniere" och är designad av amerikanskan Tracy Porter. I februari i år skrev jag om henne och denna servis på min andra blogg "Snaquesaligt". Här finns det inlägget.


" Jardiniere" (i produktion 2003-2005), design Tracy Porter.
(Just denna bild är inte så bra, tyvärr.)
-
Vackert fat.
-
För det kaloririka.
-
Ljuvlig tekanna.
-
Te för en.
-
Tracy Porter designar inte bara porslin utan bl a även kläder och möbler och på hennes hemsida kan man hitta videor, recept, tips och blogg.
-
Tyvärr är nog chansen liten att hitta favoritporslinet "Jardiniere" här i Sverige, men hoppas kan jag ju alltid. Det kommer att toppa önskelistan lång tid framöver.

3 kommentarer:

  1. Rymmer du nåt mer i dina skåp???

    SvaraRadera
  2. Liksom Kalle undrar jag över hur du ska trycka in mer porslin i dina skåp. Visst är porslinet snyggt, men ditt ryska är snyggare tycker övertecknad.

    SvaraRadera
  3. För det vackra har man alltid plats! Men... även om servisen är hett eftertraktad så vill jag lägga in en liten reservation - jag skulle vilja ta bort den rutiga dekoren och bara ha den svarta med blommor och blad. Snyggare.

    SvaraRadera