söndag 8 augusti 2010

VÄLKOMMEN TILL MIN NYA BLOGG!

Efter en lång tids funderande så har jag äntligen bestämt mig för att starta en andra blogg med inriktningen pyssel och vackra och/eller roliga ting. I "Snaquesaligt" har jag ju redan skrivit lite om dessa ämnen, men hädanefter kommer det mesta om pyssel, pynt och prylar att finnas här.
-
Det ska bli kul att se vad det blir av det här nya äventyret. Mitt eget knåpande, eventuella loppisfynd, ja, allt kan hamna på bild. Jag tänker mig färre ord och fler foton. Några dagliga inlägg kanske det inte blir, men förhoppningsvis några gånger i veckan i alla fall.
-
Bloggens första bild visar min favoritblomma, löjtnantshjärtat, som jag målat på en vit jumper. Textilfärger är roliga att använda, de tål att tvättas i samma temperatur som plagget (efter man fixerat färgen), de är vattenbaserade och luktar inte.
-
Jag började måla på textil för drygt 30 år sedan, men har inte varit så flitig de senaste åren. Mitt "kluddande" gäller även andra saker, korgar, skyltar, tavlor, m m. Ända sedan jag var barn har jag tyckt om att pyssla med allehanda saker - det har bl a blivit att brodera, virka, knyta makramé, sy näversöm, glödrita. Resultatet har väl inte alltid väckt jubel, men det har varit givande ändå.
-
Pyssel & Pinaler är igång. Välkommen!

2 kommentarer:

  1. Det blir kul att följa din nya blogg.

    SvaraRadera
  2. Lycka till med nya bloggen. Snygg bakgrund.

    SvaraRadera